Dag 01 - Ready, steady.... GO !!

16 oktober 2020 - Renesse, Nederland

De kop is er af. Vanochtend vetrok ik richting Katwijk als beginpunt van de omtrek van Nederland. Onderweg de nodige opwinding om mij heen gezien (zie foto). Als het meteen al zo begint, dan wordt het echt leuk!

Katwijk is voor mij de meest logische startlocatie, aangezien ik daar bijzonder plezierige herinneringen bewaar vanwege de uitvoering va Kustwerk Katwijk. En een beetje positieve vibe kan ik wel gebruiken, want hoewel ik al heel lang zin heb om deze tocht te maken, het wordt ook pittig. Redelijk ongetraind, overdag geen gezellige tussenstops ivm COVID-19, gewoon trappen dus…

In Katwijk moest ik mijn route uiteraard door de “zelfgebouwde” parkeergarage laten lopen en daarna snel de duinen in richting Scheveningen. Ik heb daar een schitterende foto van het Kurhaus nog mooier gemaakt door mijn fiets er pontificaal voor te zetten. Verderop toch ook maar even mijn mijn fiets het strand op gereden, althans, geduwd door het rulle zand. Was toch niet zo’n goed idee, dus dan maar een andere plek voor een pauze zoeken. En dat werd de opstapplaats voor de waterbus. Jawel, ook die pakken we even mee. Scheelt toch weer 5 km trappen en je ziet de omtrek vanaf het water. Was in één woord schitterend.

Na zo’n 90 km gaf mijn knie aan dat hij het toch wel heel verrassend vond dat we meteen zo’n eind gingen fietsen. Tsja, ik had hem inderdaad niet echt gewaarschuwd. Ik hoop maar dat het een beetje onwennigheid is en dat het morgen weer fluitend begint.

Moe en zeer voldaan kwam ik aan bij mijn eerste overnachtingsplek. Snel nog even naar de supermarkt voor wat eten en een welverdiend biertje. Eigenlijk geen puf meer om veel te typen, dus ik laat het hier maar even bij voor vandaag.

voor de liefhebbers de gedetailleerde route:

1. G.H Timmer:
    16 oktober 2020
    Dit wordt een echte safari door nederland. Geniet er van en blijf gezond.
  2. Matthijs Timmer:
    Doe ik! Jullie ook
  3. Ria:
    17 oktober 2020
    Goedemorgen Matthijs. Als het goed is zit je weer op de fiets. Veel plezier vandaag. Liefs, Ria.
  4. Matthijs Timmer:
    17 oktober 2020
    Ja, was een lange dag vandaag. Maar ben er!
  5. Harm:
    Hoi pap,
    Leuk dat je het naar je zin hebt!
    Ga zo door dan kom je er wel!

Liefs Harm
  8. Matthijs Timmer:
    Dank je
  9. WT:
    18 oktober 2020
    Met wat matige voorbereiding beginnen aan een grote uitdaging: heb ik dat niet vaker gelezen en gehoord bij jouw avonturen??
  10. Matthijs Timmer:
    18 oktober 2020