Dag 03 - één centimeter maakt het verschil

18 oktober 2020 - Valkenswaard, Nederland

Één centimeter maakt het verschil op een tocht van ruim 1.600 kilometer! Dat was de wijsheid van vandaag. De eerste 60 km van deze etappe waren echt niet fijn. Mijn knie zeurde bij iedere trap dat hij naar huis wilde en voor het eerst drong tot mij door dat ik inderdaad binnen enkele dagen zou moeten stoppen als die knie niet heel snel gaat herstellen. Herstellen zonder rustdag…. Met Limburg op komst…. Lastig! Toen besloot ik m’n zadel 1 cm naar voren te plaatsen. Resultaat: pijn weg tijdens het trappen. Nou, Ehm, dat was dat 😊 Nu kan ik ook weer wat meer kracht zetten. Zal nodig zijn in Limburg!!

De route van vandaag kronkelde zo veel mogelijk langs de grens. Op de computer thuis zag dat er onschuldig uit, maar in de praktijk bleek ik iets te veel rulle zandpaden te hebben gereserveerd. Met name op het eerste deel was er geen doorkomen aan. En toen bleek de weg ook nog eens dood te lopen…. Ik werd er chagrijnig van! Kortom, een pittige ochtend . Gelukkig maakte de tweede helft veel goed. Prachtige omgeving, geen pijn, goeie zin! We kunnen er weer tegenaan.

Op deze zondag toch ook nog geprobeerd om de thema’s kerk en grens(paal) te combineren. Is best ingewikkeld, maar levert sowieso weer leuke foto’s op! En een kraaiende haan 😀. M’n grenspaal-selfie is ook in the pocket, dus ik zit voldaan in m’n kamertje.

Ook op dit logeeradres is het ontvangst trouwens zeer hartelijk met zelfs handdoeken van Vrienden op de fiets.

Nou, dat was hem zo wel weer. Vergeet niet m’n relive filmpje te kijken. Daar word ik zelf ook zo blij van😀

1. Alexandra:
    18 oktober 2020
    Wat tof om op deze manier jouw tocht te kunnen volgen. Gave foto's en filmpjes ook! Fijn dat het probleem met je knie is verholpen. Veel plezier morgen!
  2. Matthijs Timmer:
    19 oktober 2020
    Dank je! Ja, ik vind het ook erg leuk om op deze manier m’n reis te delen 😊
  3. G.H Timmer:
    18 oktober 2020
    Het was vandaag afzien en genieten,wij hopen voor je dat het knie probleem je niet verder gaat hinderen.Fijn dat je vannacht een goed onderkomen hebt ik hoop dat je ook goed
    hebt gegeten want brandstof heb je bij deze onderneming wel nodig.Het is bij het uitzetten van een route misschien wel handig om te kijken of er een afhaal chinees in de overnacht plaats is. Morgen heb je goed weer veel plezier. Bert en Netty.
  4. Matthijs Timmer:
    Dank je. Meeste avondeten is gelukkig al veilig gesteld 😀
  5. Liesbeth:
    19 oktober 2020
    Ha Matthijs. Leuk hoor om zo al je verhalen te lezen. Zet hem op!
  6. Matthijs Timmer:
    Dank je!
  7. Elian:
    19 oktober 2020
    Hoi Matthijs, we kunnen de filmpjes niet vinden. Wel stoere foto’s en succes in Limburg!
    Jacco, Robert en Elian
  8. Elian:
    19 oktober 2020
    We hebben ze inmiddels gevonden! Leuk! Hadden wij ook wel van onze fietsvakantie willen hebben
  9. Matthijs Timmer:
    19 oktober 2020
    Ja, cool hè! Vind ik ook