Dag 10 - wel wind, geen regen. Viel eigenlijk niet tegen

25 oktober 2020 - Lelystad, Nederland

Gisteren maakte ik mij best wel zorgen over deze dag. Omdat de tocht van gisteren al zwaar was en de weersvoorspellingen voor vandaag slechter waren. Maar ja, ”geen zorgen voor de dag van morgen”. Want vandaag vielen de omstandigheden mee. Tuurlijk, er stond wind en ja, best pittig. Maar het was beter te doen dan gisteren en het bleef de hele dag droog. Kortom: ik kon er een geslaagde tocht van maken. Niet te gek doen qua inspanning. Moe kom ik toch wel aan.

Maar eerst nog even over gisteren. Ik schreef dat ik heerlijk had gegeten bij de mensen bij wie ik overnachtte. Dat was ook zo. Zij noemden echter ook iets, wat niet direct tot mij door drong, maar waar ik ‘s nachts van wakker werd. Ik werd dus wakker en dacht: wat gebeurt hier? En toen drong het tot mij door. Hij zei het echt: “koolhydraat-arm”. Ik had koolhydraat arm gegeten. Zij waren er trots op, maar ik had natuurlijk brandstof nodig. Ik werd dus wakker, omdat mijn lijf om eten schreeuwde! Snel kroop ik uit bed en pakte mijn half gevulde zak met zoute nootjes. Hup, achterin mijn keel ermee. Toen nog een energiereep er achter aan en daarna kon ik rustig verder slapen.

Vanmorgen kon ik broodjes smeren met ongetwijfeld koolhydraat-arme kaas. Geen pindakaas op tafel, geen appelstroop. Het was even niet anders. Aan tafel zagen we het regenen, maar op de app was zichtbaar dat het snel droog zou worden. Ik besloot mijzelf dus toch maar niet in een regenpak te hijsen en dat bleek een wijs besluit. Ik had wel beter een dikker jasje aan kunnen trekken, want de wind blies er dwars doorheen. Ik had het ‘s ochtends dan ook eigenlijk te koud, dus halverwege de dag toch een dikker jasje uit de tas gepakt. Die had ik tenslotte ook al die tijd al meegesjouwd zonder te gebruiken hihi

De uitzichten waren vandaag nogal eentonig. Een groene dijk, een weg, water. En voor mij reigers die in een soort wave 100 m voor mij steeds opstegen. Ik heb toch geprobeerd wat afwisselende foto’s te schieten, maar vandaag heeft niet de mooiste foto-reeks opgeleverd. Het kan niet iedere dag…

Vanavond kon ik weer heerlijk mee-eten. Indisch dit keer. Super lekker ook weer. Heb uiteraard een nieuwe zak nootjes gekocht voor, je weet maar nooit! Zo dadelijk nog even een overnachting voor morgen zoeken, want mijn adresje heeft afgezegd, omdat ze zelf griepverschijnselen heeft.

Ben benieuwd naar de volgende dag. Denk dat het voor nu verder weer een Netflix momentje wordt. Zit lekker voldaan op een heerlijk rustige kamer (heb weer eens de hele bovenverdieping tot mijn beschikking). Met superwifi!

Tot morgen weer!

Oh ja, mijn Reislogger app vindt dat ik genoeg filmpjes heb geplaatst (tenzij ik ga betalen), dus mijn Relive filmpje kan ik er niet meer bij zetten. Ik kan hem nog wel via deze link delen, want ja, dat filmpje hoort er wel echt bij (al is het alleen maar omdat je dan de exacte route ziet die ik heb afgelegd).

Link: https://www.relive.cc/view/vevYDW5XdJq

1. WT:
    25 oktober 2020
    Toch die pot pindakaas 😁😥...
  2. Matthijs Timmer:
    Tsja
  3. G.H Timmer:
    25 oktober 2020
    Hoi Matthijs,De ronde van Italië is vandaag afgelopen, maar de ronde van Holland duurt nog even met nog een renner in de strijd.Ben blij dat het vandaag goed te doen was, je hebt toch wel mooie foto's gemaakt.Nu nog even een paar dagen afzien en hopelijk ook genieten.Je treft het volgens mij wel met je logeer adressen, houden zo.Slaap goed en tot morgen.
  4. Matthijs Timmer:
    26 oktober 2020
    Nou, te renner... zo hard ga ik niet. Maar strijd is het soms wel. En veel genieten. Kijken of dat vandaag ook lukt!