Dag 11 - Rommeldebommeldebommel, en door!

26 oktober 2020 - Enkhuizen, Nederland

Zo, daar zit ik dan, in Enkhuizen. Deze dag begon bijzonder. Om maar meteen met de deur in huis te vallen…. Of beter gezegd met de bepakking naar beneden te kukelen…. Ik ben dus vanochtend met 2 tassen en 2 bidons in mijn handen van de trap af gestuiterd. Ja, dat was best even schrikken. Gelukkig lichamelijk weinig letsel, maar toen ik even later aan het ontbijt mijn telefoon uit het achterzakje van mijn fietsjas pakte om even iets op te zoeken, zag ik toch mijn schrik een enorm beschadigde telefoon. Die had mijn val opgevangen. Wat een held, die iPhone!! Maar ja, ik zag door die brei aan barsten echt niets meer op het scherm en spontaan begonnen allerlei knopjes zich zelf in te drukken. En ja, dan ga je je de dag even inbeelden zonder telefoon. Niet bereikbaar als er iets is. Geen foto’s onderweg, geen strava, geen Relive filmpjes, geen adressen van overnachtingsplekken. Oei. Niet alles is even belangrijk natuurlijk, maar wel een beetje jammer.

Later besefte ik dat ik wel mijn iPad mee heb (voor m’n gezellige Netflix avonden), dus ik kon nog wel iets, als ik WiFi had, of mijn kapotte telefoon nog wel als hotspot kon gebruiken. Dat laatste lukte zowaar. Bleef als belangrijkste beperking de foto’s over. Dat dan ook met met de iPad? Tsja, je moet iets. Wel een gedoe zeg. In. Plaats van even in mijn achterzak mijn telefoon te pakken, moest ik nu stoppen, grote tas openmaken, grote iPad uit de hoes, grote iPad voor mijn neus, teleurstelling dat het veeel minder mooi is dan mijn telefoon, Klik, grote iPad weer in de hoes, in de grote tas, grote tas dicht en weer opstappen. En als je dan na 20 sec toch weer een beter plekje voor een foto ziet, denk je: laat maar!

De tocht van vandaag ging van Lelystad naar Enkhuizen, maar dan niet rechtstreeks over de Houtribrijk, maar langs het lijntje naar Almere, dan naar Diemen en vervolgens weer omhoog naar Monnickendam, Volendam, Hoorn tot in Enkhuizen. Leek mij vooraf mentaal een leuke uitdaging, zo expres helemaal om het meer heen. En dat was het ook. De wind stond eerst behoorlijk tegen, maar halverwege had ik hem mee. Daardoor was het uiteindelijk wel te doen vandaag. Al is de porrie er wel een beetje uit. Papa kukelt niet voor niets van de trap. In Monnickendam struikelde ik ook nog over mijn fiets bij het afstappen. Papa wordt een beetje moe. En wil zo langzamerhand wel weer naar huis toe. Morgen nog even tegen de grenspaal van Den Helder pissen en dan gelukkig weer richting huis (In 2 dagen dan). Ik merk dat ik ook af en toe scheel kijk van vermoeidheid. Afgelopen 2 nachten niet best geslapen. Dat meld ik allemaal maar even voor de mensen die zich graag zorgen maken. Uiteraard is het ook gewoon nog steeds ontzettend leuk en fiets ik nog steeds blij rond. Heb een mooi ritme te pakken van opstaan t/m slapen. Loopt best gesmeerd, al ruim 1.400 km lang!

Eenmaal in Enkhuizen, vroeg ik op mijn overnachtingsplek of er een telefoonwinkel in de buurt was, waar ze direct reparaties uitvoeren en je raadt het nooit: op 200 m lopen zat er één. Dus om 17:00 uur stond ik, 95 euro lichter, maar blij met m’n iPhone vriendje weer buiten. We zijn weer up and running! Tijd voor een ordinaire Fish&Chips en zo meteen ga ik mijn zakje Bever-voer nog soldaat maken. Jammie!

Morgen een pleuris lange toch via Den Helder en dan nog éénmaal overnachten bij Vrienden op de fiets. Woensdag fiets ik het laatste stuk naar huis. Wat een avontuur!

Fijne avond allemaal en tot morgen.

Link naar Relive filmpje van vandaag:  https://www.relive.cc/view/vNOPPKQ2P2O

1. Rik:
    26 oktober 2020
    Ok, dit had ik dus nog niet gelezen (bij mijn commentaar op de foto van de I-phone met barsten); niet alleen de telefoon was gevallen, maar jij zelf ook; gelukkig goed afgelopen!

Geniet nog die laatste 2 dagen, daarna begint het gewone leven weer met " thuiswerken" ; succes morgen met je " pleuris lange tocht"; hoop dat je een beetje tussen de buien door kan fietsen; zet hem op, tis nog maar een klein stukkie!!
  2. Matthijs Timmer:
    Dank je Rik!
  3. WT:
    26 oktober 2020
    Zorgen maken? Welnee joh! Van de trap af lazeren op zijn tijd is heel normaal toch?! Een echte wake up call zo vroeg op de ochtend. Hopen op een goede nachtrust, doet een hoop wonderen. Succes morgen!
  4. Matthijs Timmer:
    Is ook zo.

Die nachtrust kan beginnen!!
  5. Alexandra:
    26 oktober 2020
    Wel jammer voor je trouwe lezers dat jouw avontuur er bijna op zit. Het is een vast ritueel aan het worden om het verhaal en bijbehorende foto's en filmpje te bekijken 's avonds.
  6. Matthijs Timmer:
    26 oktober 2020
    Hee wat leuk om te horen. Ja, ik geloof dat ik dat ook ga missen. Grappig!
  7. Kees:
    26 oktober 2020
    Hi Matthijs, wat een tegenvaller vanochtend zeg! En wat een veerkracht zie ik! Respect Matthijs! Enne, slaap lekker vannacht...
  8. Matthijs Timmer:
    Dank je!
  9. G.H Timmer:
    26 oktober 2020
    Hoi Matthijs, ja dat was een lastig begin van deze dag,maar zo vlak voor het beoogde doel laat je dit niet mis gaan.Je hebt ons via de banden van je fiets laten zien waar je geweest bent , als je goed naar de fotos kijkt zie je op de banden de klei uit zeeland het zand uit brabant de loss grond uit limburg en de kiei uit groningen en alle s wat er tussen lag. Je begint morgen aan de laatste twee dagen ,ik denk door het duinzand van noord holland opweg naar het veen van boskoop. Rust vannacht goed uit en doe morgen je best.
  10. Matthijs Timmer:
    Dank je. Komt vast goed morgen 👍
  11. Elian:
    26 oktober 2020
    Aangekomen in het oh zo mooie Noord-Holland! Dat wordt morgenavond dubbel genieten van de foto’s, zo vanaf de bank. Maar jij mag het zelfs ‘live’ beleven!
    Zorg voor de nodige calorieën en rust en dan vlieg je morgen zo weer verder!
    Geniet er van
  12. Matthijs Timmer:
    26 oktober 2020
    Is zeker prachtig hier. En dat vliegen gaat s ochtends zeker lukken! #windmee
  13. Hanneke:
    26 oktober 2020
    Succes nog met de laatste loodjes!! Je bent er “bijna”
  14. Matthijs Timmer:
    27 oktober 2020