Dag 13 - Weer thuis, dat was het!

28 oktober 2020 - Boskoop, Nederland

Vandaag was het slotstuk van mijn avontuur! Fijn en jammer tegelijk. Fijn om weer naar huis te gaan en jammer dat het avontuur daarmee is afgelopen. Stiekem ben ik best een beetje moe geworden, dus het is goed dat mijn lijf even rust krijgt. Maar het is tegelijkertijd zo leuk om jezelf uit te dagen en zo'n afstand af te leggen met toch iedere dag weer een ander gevoel, ander weer, andere ontmoetingen bij mensen thuis, etc. Dat ga ik missen.

Maar goed, de tocht van vandaag: Ik had mijn andere paar schoenen aangetrokken, want die van gisteren waren nog kletsnat. En zo vertrok ik mooi op tijd naar de pont bij IJmuiden, waar het mondkapje weer even uit de tas mocht voor de overtocht. Het zonnetje kwam lekker door, dus dat was fijn beginnen. Eenmaal aan de overkant, begon mijn route over het LF kustpad richting Katwijk. Al snel de eerste hertjes gespot, check. En verder een heel stuk lekker op mijn gemak in de luwte kunnen rijden. De wind was sowieso een stuk minder dan gisteren, dus het fietsen was gelukkig ook goed te doen. Rustig telde ik af: nog 75, nog 70, nog 65 km. Hoe meer ik richting Katwijk kwam, hoe blijer ik werd. Ik heb het gewoon gehaald! Yes!! Ja, daar werd ik best blij van. En dan ook nog in een heerlijk zonnetje op de laatste fietsdag.

Eenmaal in Katwijk even de tijd genomen voor wat foto's op voor mij markante plekken en uiteraard mijzelf verwend met kibbeling en cola, de bestelling die ik sinds de kustversterking standaard aan de boulevard in Katwijk doe, als daar ben.

Toen alleen nog terug naar Boskoop. Ik maakte de laatste verkeerde beslissing van de reis, door mijn fietscomputer een nieuwe route te laten berekenen. Wederom stond dat ding weer in de wandelmodus, dus voor ik het wist stond ik ergens midden in het rulle zand, waar ik voor mijn gevoel een kilometer doorheen kon duwen en trekken met mijn fiets. Maar het maakte niet uit. Ik was op weg naar huis. Eenmaal door het zand heen, begon ik vaart te maken. Ik rook de stal. Het laatste half uur van de tocht, werd mijn fiets vast flink schoongespoeld door de regen. Tsja, net niet droog over, maar wat maakte dat nog uit?

Marloes en mijn moeder stonden mij buiten op te wachten. Dat was fijn thuiskomen! Snel onder de douche en toen taart.

Eenmaal thuis in mijn luie stoel, wist ik dat er veel accu's leeg waren, maar een belangrijke was weer fijn opgeladen. Het heeft mij heel goed gedaan. Heerlijk 13 dagen nauwelijks Covid-19 in het dagelijkse systeem. En het lekker buiten zijn in een veelal prachtige en soms juist uiterst saaie omgeving, het onderweg zijn, de inspanning, de ontspanning, het afzien soms, de eenvoud, de mooie gesprekken bij overnachtingsadressen, de leuke reacties om mijn blog. Ja, jullie bedankt voor het volgen! Ik had nooit eerder een blog bijgehouden op mijn reis, maar het is mij erg goed bevallen. Was echt leuk om iedere dag even wat op te schrijven en de foto's niet voor mijzelf te houden, maar te delen. En dus heel leuk om te merken dat velen van jullie er van konden meegenieten!

Ik sluit af met de link naar het Relive filmpje van vandaag: https://www.relive.cc/view/vevYDWWBByq

Groetjes en nogmaals dank voor het volgen!

Matthijs

Ps. Voor de statistieken: totale afstand: 1.633 km

1. WT:
    28 oktober 2020
    Gefeliciteerd met deze prestatie! Een blijvende herinnering.
  2. Matthijs Timmer:
    Dank je. En inderdaad
  3. Gerard:
    Mooie rit Mathijs.
  4. Matthijs Timmer:
    Thank, inclusief woon-werktocht😉
  5. Elian:
    28 oktober 2020
    Dank voor het laten meelezen, de mooie foto’s en de leuke filmpjes.
    Je reisverslagen werden steeds langer dus het is een mooi verslag geworden!
    Ik hoop dat je nog even een dag rust hebt voordat je weer aan het werk gaat
  6. Matthijs Timmer:
    28 oktober 2020
    Graag gedaan. Jij bedankt voor de tip om een blog bij te houden. Morgen ga ik weer fris aan het werk
  7. G.H Timmer:
    28 oktober 2020
    Hoi Matthijs, je hebt het gehaald van hartegefeliciteerd een hele grote prestatie,zowel mentaal als fysiek en ook je fiets moest echt zijn best wel doen.Wij hebben het fijn gevonden om je inspanningen en ervaringen te kunnen volgen via je verhalen en fotos ,we hopen dat je snel van je vermoeidheid zal herstellen en niet te veel napijntjes zal ervaren.
    Ik wil je over een paar dagen even bellen om te vragen wat je van dit avontuur het meest is bij gebleven ,maar geef pas antwoord als bent uitgerust.Groetjes.
  8. Matthijs Timmer:
    28 oktober 2020
    Dankjewel. Is goed, we spreken elkaar binnenkort
  9. Alexandra:
    28 oktober 2020
    Welkom weer terug in het prachtige Boskoop. Bedankt dat ik deelgenoot mocht zijn van je reis.
  10. Matthijs Timmer:
    28 oktober 2020
    Dank je en graag gedaan!