Dag 02 - Zeeland

17 oktober 2020 - Hoogerheide, Nederland

Vanochtend trakteerde ik mijzelf bij de start op een fijne route door de natuur waar de herten links en rechts (oh nee, alleen rechts) opdoken. Het eerste en mooiste hert (met prachtig gewei) uiteraard niet op foto.

Toen toch met enige spoed getracht snel naar de Oosterscheldekering te fietsen, maar dat viel nog niet mee. Het trapte nogal zwaar en ik maakte mijzelf wijs dat ik mijn voortassen te zwaar had bepakt. Na 30 km (ik werd wakker) toch maar eens aan mijn voorband gevoeld En die bleek grotendeels leeg 😂

Ook begon mijn ketting steeds meer te kraken, dus toen ik een fietsverhuur zag, kon die snel worden gesmeerd. Toen ik weer weg wilde rijden, hoorde ik achter mij: “hè, dat is de vader van Marloes!” Het bleek Sara, een vriendin/clubgenoot van AV’47 😂

Ik schoot vandaag onderweg meerdere keren in de lach als ik bedacht hoeveel kilometer al en nog. Wat een eind!! Hoofdschuddend trapte ik verder. Blij, moe, verder geen woorden

M’n knie was niet echt enthousiast over deze tweede dag. Hoop dat het vanaf nu beter gaat, nu ik m’n schoen niet meer vastklik in m’n pedaal.

Tsja, en wederom kon ik het niet laten om het thema “schapen“ even beet te pakken. Uiteraard gewoon vanuit mijn agrarische achtergrond, waarbij ik dan toch altijd geneigd bent om ze ook even te tellen.

Tot slot de afsluiter van de dag: een Superfijn ontvangst!! Echt heel fijn en open gesprek, terwijl ik volgestopt werd met eten (soep, stamppot en toetje) en ook nog koffie!! En als klap op de vuurpijl kreeg ik ook nog twee koude biertjes voor in m’n tuinhuis! VOLDAAN

trusten allemaal!

1. G.H Timmer:
    17 oktober 2020
    Hoi Matthijs, leuk dat je zoveel moois hebt gezien vandaag je bent erg afhankelijk van het weer en de conditie van je fiets,het weer heb je mee gehad en de fiets kon gelukkig weer in orde worden gebracht.Heel fijn dat je een goed ontvangst heb ervaren.Vannacht goed slapen en morgen weer een mooie dag richting limburg.
    groetjes Bert en Netty.
  2. Matthijs Timmer:
    18 oktober 2020
    Hoi, ja ben benieuwd wat vandaag brengt 😊
  3. Ria:
    18 oktober 2020
    Lees met plezier je belevenissen, maar ben niet zo van het iedere dag reageren. Komt wel als je thuis bent. Liefs Ria.
  4. Matthijs Timmer:
    18 oktober 2020
    Dat komt zeker wel later! Leuk dat je mij volgt
  5. WT:
    18 oktober 2020
    Op je eerste dag met je fiets het strand opgaan en dag 2 een krakende ketting. Zal vast geen verband tussen bestaan 🤔.
    Leuk reisverslag!
  6. Matthijs Timmer:
    Tsja... 😂
  7. Christel:
    23 oktober 2020
    Leuke fotoo's, Mathijs. Wel jammer maar begrijpelijk dat je de echte 'rand' van nederland (Zeeuws-Vlaanderen, mijn geboortegrond) hebt overgeslagen...
  8. Matthijs Timmer:
    23 oktober 2020
    Hoi, ja sorry! Is nu al best een beetje ver allemaal 😂