Dag 07 - Scheur’n deur de zonnige Achterhoek en Twente

22 oktober 2020 - Ootmarsum, Nederland

Toen ik vanmorgen wegfietste, speelde de zon nog een beetje verstoppertje, maar dat zou snel veranderen. Het was prachtig weer deze dag.

Ik was nog maar net vertrokken en toen zag ik al meteen mijn dier van de dag. Maar welke eikel legt  nou een kapotte versie naast de weg neer? Het was echt een prachtige eekhoorn. Met de nadruk op wás. R.I.P. Knabbel. Ik hoopte niet dat het thema van de dag “wezenloos” wordt.

Ik zoek mij trouwens wel al dagen wezenloos. Niet naar de route, maar naar een plekje op mijn kont die het nog wèl accepteert om langer dan 30 seconden op mijn zadel te zitten. Had ik maar een hele dikke reet, met spek en zo, dan kon ik wat meer variëren 🙃

Maar goed, alle gekheid op een stokje met zadel. Verder voelt deze dag als een kadootje! Wind in de rug, volop zon, prachtige route, niet te veel kilometers! Echt super om op deze manier het passeren van de helft te kunnen vieren. Ik nam een paar keer lekker pauze in het zonnetje. Beetje pielen voor toch weer een fietsende selfie en vooral genieten. Ik fiets aan deze kant van het land voor een groot gedeelte het Fietserspad (de fiets variant van het Pieterpad). Ik moet zeggen, op sommige plaatsen kun je er met je fiets nauwelijks doorheen, maar dat maakt het wel extra leuk.

Het leuke van vandaag vond ik ook dat je lekker veel tussen de boerderijen fietste, waardoor die heerlijke herfstgeuren vermengd werden met nostalgische boerenluchten.

Ik kijk nu naar buiten en zie ineens regendruppels tegen het raam. Prachtig! Dat zie ik graag, na een mooie zonnige dag buiten en inmiddels lekker gedouched en klaar voor mijn bami binnen.

Morgen mijn ketting maar weer eens zien te smeren, want die begint al weer aardig te kraken. Niet zo gek, na al die regen van gisteren.

Nou, vanavond weer lekker Netflix denk ik, want m’n overnachtingsplek is heerlijk met super WiFi. Dit is zo’n dag dat alles goed valt! Hopelijk gaat dat met de slaap ook zo. Ik zou zeggen: Op naar weer zo’n mooie dag!

Doei doei!

1. G.H Timmer:
    22 oktober 2020
    Mooier kan je de herfst niet ervaren als het weer en de omgeving zich van deze kant laat zien.Het begint een beetje op vacantie te lijken,fijn dat deze dag zo goed ging je zit inderdaad op de helft en het weer ziet er de komende dagen vrij goed uit.Rust vannacht goed uit enga er morgen weer fris tegenaan.Hoe doe je het trouwens met de lunch?
    Smeer je smorgens al je boterham of doe je dit onderweg? Succes.
  2. Matthijs Timmer:
    22 oktober 2020