Dag 06 - Nat en Droog

21 oktober 2020 - Breedenbroek, Nederland

Hoi, daar ben ik weer. Inmiddels zit ik op 777 km en ben ik in Gelderland terecht gekomen. De dag begon nat, dus in de ochtend weinig stops voor een foto of even pauze. Omdat er volgers zijn die de foto’s van “opvallende dieren” erg kunnen waarderen, maakte ik daarvoor uiteraard graag een uitzondering. Zij bijvoorbeeld mijn natte struisvogel. Heb overwogen om ook de foto van natte schapen toe te voegen, maar die heeft de selectie net niet gehaald. Op zich was de temperatuur prima en ook de wind stond gunstig. Dus heel vervelend fietste het niet. Het was gewoon nat! De route van vandaag was echt schitterend. Echt heel veel mooie plekken gezien, veelal langs water. Bijvoorbeeld rondom Nijmegen. Ik kom hier graag nog eens terug met mooi weer.

Toen ik voor de lunch een overdekte pauzeplek had gevonden, werd het droog. Dat was natuurlijk fijn! Het fietsen ging eigenlijk best goed vandaag. En toen ik de pont bij Milligen aan de Rijn naderde, brak zelfs de zon goed door. Dus doorfietsen in de korte broek en toch weer mooie foto’s kunnen maken. Bij het pontje moest ik bijna een uur wachten tot de overtocht begon, maar dat was eigenlijk vooral fijn, want het was precies op dat moment echt schitterend weer om even lekker op een bankje in de zon te zitten.

Na het pontje was het afzien, zoals eigenlijk iedere dag het laatste stuk.

De overnachtingsplek is dit keer niet bij Vrienden op de fiets, maar bij Familie op de fiets. Ik slaap bij m’n broer en zijn gezin in de Achterhoek. Gezellig (kwam mij zelfs het laatste stuk ophalen), en geeft mij ook de mogelijkheid om wat kleding te wassen en overbodige zooi die ik al de hele tijd meesleep achter te laten. 4 kilo aan bagage uit de tas. Dat scheelt mooi weer, de komende week. De pot pindakaas doet het meeste zeer….

Wat ik erg leuk vond, was dat ik na gisteren spontaan allerlei bemoedigende berichtjes kreeg om mij extra succes te wensen. Blijkbaar was mijn verhaal alarmerend haha. Ik kan jullie zeggen: het helpt! Vandaag had ik bijzonder goede zin en fietste ik fluitend door/om het land. Doe mij morgen maar weer zo’n dag!

Nou, dat was het wel weer voor vandaag. Trusten voor straks en tot morgen!

1. André:
    21 oktober 2020
    Ha Matthijs, dapper bezig ben je. Lange tochten met dit herfstweer.
    Ik zag dat je een heel mooi stukje Nederland, de Maasduinen, links...ehh rechts hebt laten liggen. Heb je toch wat gemist, was bovendien dichter bij de grens
    Desalniettemin, heel veel succes en plezier nog!!
  2. Matthijs Timmer:
    22 oktober 2020
    Ai ja, de route kan nog mooier! Dank voor de tip. Ik zal hem verwerken in het reis schema voor al die volgers die na mijn tocht nu natuurlijk ook de omtrek willen gaan fietsen!
  3. Gineke:
    21 oktober 2020
    Hi Mathijs, ik heb net al je dagverslagen gelezen. Lekker tochtje zo door Nederland. Wat een stoere bedoeling om lekker op de fiets te stappen in deze herfstige tijd. Nog veel plezier en ik hoop stiekem op nog een paar kleine kwaaltjes want dat maakt het verhaal zo mooi 😉 Veel plezier en wind mee gewenst!
  4. Matthijs Timmer:
    22 oktober 2020
    Dank je. Bij m’n kwaaltjes zal ik aan jou denken 😂
  5. G.H Timmer:
    21 oktober 2020
    Fijn dat je een goede dag hebt gehad gelderland is inderdaad een hele mooie provincie.Nederland is best wel een groot land als je de grenzen opzoekt kom je aan heel veel kilometers,ik heb sterk het gevoel dat je de geplande tour gaat volbrengen,geniet van het verblijf bij je broer en schoonzus en ga er morgen weer voor.
  6. Matthijs Timmer:
    Dank je