Dag 3: Fluitend fietsen over de Veluwe

21 februari 2024 - Hattem, Nederland

Vanochtend wederom een "training readyness" van 1%. Klopte helemaal met mijn gevoel, behalve dan voor m'n benen. Die voelden sterk. Eigenlijk waren dus alleen m'n benen klaar voor de nieuwe dag. En dat kwam mooi uit, want dat was ook het enige dat ik nodig had.

Ja, ik had prima fietsbenen vandaag! En grotendeels wind mee. En (op het laatste uurtje na) geen regen! Een topdag dus!

Mijn route begon vanochtend onderaan de Veluwe en eindigde helemaal bovenin. Ik fietste eerst een stuk om, naar de Postbank, want die wilde ik ook graag beklimmen. En ja, op die manier kwam ik tenminste aan een serieuze fietsafstand. Onderweg kwam ik nog een mooie oude begraafplaats tegen. Het is niet de eerste indrukwekkende begraafplaats die ik hier in de omgeving tegenkom. Ze liggen allemaal zo mooi in het landschap. En bij deze waren de graven schitterend begroeid geraakt met mos (zie foto's).

Eenmaal op de Postbank was het wel hoog tijd voor koffie. Gisteren helemaal geen koffie op en dat is mijn hoofd niet meer gewend. Ik bestelde er meteen twee. Dat schiet tenminste op. Daarna verder de Veluwe op. Mijn route bleek ook over het park De Hoge Veluwe te gaan. Dus mocht ik 13 euro tol betalen, maar dan mocht er wel de hele middag blijven, als ik dat wilde. Gelukkig was het er erg mooi. Ja, ook in dit seizoen is het er prachtig!

Rond half 6 kwam ik voldaan aan op mijn volgende overnachtingsplek. Dit keer "gewoon" Vrienden op de fiets. Wat gewoon heel fijn en leuk is. Meteen een mooi gesprek en na de warme douche kreeg ik spontaan een warm bord met Boerenkool. Genieten! En fijn dat ik de deur niet meer uit hoefde. Heb zin in een goede nacht en zin in een mooie volgende wandeldag. Wat een heerlijke week is het tot nu toe!

1. Kasia:
    21 februari 2024
    Jemig Matthijs ik ben jaloers! Wat een kado heb je jezelf gedaan met deze vakantie! En ook nog fietsen door de Posbank! Was vast ook nog lekker rustig dankzij regen? En vrienden op de fiets is zo leuk om te doen! Veel plezier verder!

Jouw reactie