Dag 4: Het gaat steeds lekkerder

22 februari 2024 - Hattem, Nederland

Na een goede nacht en een heerlijk uitgebreid ontbijt, vertrok ik met een zonnetje voor een mooie lange wandeling van 30 km.  Ik voelde mij prima en dat zou eigenlijk de hele dag zo blijven. Ik had al een week lang op de weersvoorspelling veel regen op de donderdag zien staan, maar in de praktijk scheen dus gewoon af en toe de zon! De regen diende zich pas om 14:15 aan, maar toen had ik er al zo'n 20 km op zitten.

Mijn route ging eerst door de bossen op het landgoed Molecaten bij Hattem. Heerlijk wakker worden met het geluid van de vogels die echt zin hadden in de lente. Mijn vermoeden dat dit een mooi gebied was, werd heerlijk bevestigd. Na het bos, ging ik richting Zwolle. Via het mooie stadspark "Het Engelse Werk" aan de IJssel vond ik mijn weg naar het centrum, waar het inmiddels tijd was voor een lekkere lunch. Via de andere brug terug over de IJssel en toen nog even een lusje extra door de Hoenwaard, een mooi buitengebied van Hattem. De regen had zich op de IJsselbrug inmiddels toch gemeld, maar met een regenpak aan liep het alsnog heerlijk door de wind en regen. De route eindigde in het centrum van de Hanzestad Hattem. Een mooi en sfeervol centrum, waar ik, na een lekkere douche en een gezellige kop thee bij de inmiddels bekende Vrienden op de fiets, inmiddels heerlijk in een restaurantje met een biertje zit te typen.

Ik ben nu al benieuwd hoe morgen zal gaan. Vandaag was een makkie. Laat die zuidelijke Duinhopper maar komen! Vanuit Hattem zeg ik Proost!

1. Kasia:
    22 februari 2024
    Wat heerlijk rustig door de natuur heen!
  2. Yvonne:
    23 februari 2024
    Tjonge, wat een mooie foto's! erg mooie landschappen. Wat is er dan een hoop te zien ook. Ziet er echt uit als genieten..

Leuk ook zo jouw verhalen te lezen, beleef het echt een beetje mee zo. Met name het eten en drinken na afloop van de wandel of fietstocht klinkt heel fijn..
    Veel plezier verder nog.
  3. Matthijs Timmer:
    23 februari 2024
    leuk dat je het volgt! en ja, Nederland is zo mooi!

Jouw reactie