Dag 6 - topdag!

17 juli 2022 - Amsterdam, Nederland

Wat een topdag! Intens genieten! Ik fietste vanochtend met een big smile weg van de camping en die smile ging er gewoon niet meer af.

Op de camping was het trouwens ook fijn. Lekker tussen wat Nederlanders. Een gezin met kinderen op fietsvakantie. Het viel wat zwaar, begreep ik van ze😂 Joh! Ze hadden gisteren in het restaurant naast de camping willen eten, maar die was failliet (Corona). Dus mocht de papa in kwestie 10 km omhoog fietsen voor boodschappen 😂

Vervolgens was dochterlief  ziek (kotste net buiten de tent). En daardoor hadden ze eten over. Nou, ik wil wel profiteren van deze situatie. Dus heerlijk pasta gegeten 😊

Vannacht ging het waaien. Windvlagen, best pittig. Ik heb een super tent. Maar met wind… Gaat ie lekker klapperen. Niet best geslapen, maar het lichaam kreeg de rust die nodig was.

Ontbijt maakte ik klaar bij de douches, omdat mijn brander niet lekker zou branden met die wind.

Eenmaal op de fiets voelde de wind enerzijds heerlijk verkoelend. Anderzijds trapte het zwaar, want ik had hem pal tegen. Ik had besloten het eerste deel langs de rivier te fietsen, maar je bleek geluk te moeten hebben om een glimp van de rivier op te kunnen vangen. Het maakte allemaal niet uit. Want ik genoot van wat er was.

De afstand die ik aflegde ging helemaal nergens meer over. 111 km! Bijna 1500 hoogtemeters. Ok, de hellingshoek was gunstig. Geen 23% dit keer en ik genoot van een fijn wegdek. Maar een dubbele afstand ten op zichtte van de “planning” slaat natuurlijk nergens op. Of toch wel. Want alles in mij wilde blijven genieten van dit gevoel dat het lekker gaat. Dat ik gewoon weer op koers ben! Fietstochten zijn zo gaaf! En deze helemaal! Het landschap is afwisselend. Soms ruig, soms lief. En het is prachtig weer. En de kop staat goed. Om 16:00 had ik na 65 km een mooi plekje gevonden waar ik ook zou kunnen wildkamperen. Maar niets in mij wilde stoppen! Ik kreeg in zicht dat ik met deze vibe en de gunstige hoogtemeters voor de komende tientallen kilometers, vanavond op een terras in de hoofdstad zou kunnen zitten. En voila, hier zit ik! Aan een dubbele hamburger en bier. Ik ga nog even een wandeling door de stad maken en dan lekker op m’n bedje in een hostel liggen 😊 Fijne avond allemaal!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. G.H Timmer:
    17 juli 2022
    Prachtig wat je allemaal ziet en meemaakt , ik heb het vermoeden dat de wegen ook wat beter te berijden zijn .Ook morgen veel fijne momenten beleven.Grt. Bert en Netty.