Dag 0 - naar de start

11 juli 2022 - Soča, Slovenië

Zo, vandaag om 12:00 uur aangekomen op de startlocatie van mijn tocht. Een flinke nacht en ochtend doorrijden. Daar word je gaar van. Net voor de vakantie de superfijne Volvo ingeruild voor een Skoda Fabia. Helemaal niets mis mee natuurlijk. Wel even wennen en vooral veel pijntjes en ongemakken bij lang zitten. En niet kunnen slapen. En amper de berg op komen, maar dat kan ook komen doordat ik na jaren een automaat nu ineens weer een handgeschakelde auto moet zien te besturen hihi. Als je er eenmaal bent, begint ook meteen het genieten van het prachtige Slovenië.

Bij het inschrijven op de camping werd het avontuurlijke karakter van mijn tocht meteen bekrachtigd. Ik ben mijn paspoort vergeten hihi. We zien wel hoe dat loopt. Eerst maar eens lekker slapen en morgenochtend zien te vertrekken. Vanmiddag even lekker in de rivier Soca gelegen met Harm. Super koud en super lekker om even op te frissen. En nog even langs hetzelfde riviertje naar een supermarkt gelopen voor wat boodschappen. En als ik mij dan lekker door het prachtige gebied begeef, dan krijg ik echt zin om op pad te gaan. Morgenochtend de tassen nog een beetje finetunen en dan kan niets mij meer tegenhouden. Op naar mooie dagen!

1. Rik:
    11 juli 2022
    Nu al mooie plaatjes Matthijs. Succes en veel plezier met jou fietstocht door het mooie Slovenië.
    Groet, Rik