Dag 1 - poeh hé

12 juli 2022

Wat een dag! Heftige shit dit. Fantastisch om te doen, zwaar, confronterend, zwaar, schitterend landschap, zwaar, verrassend, zwaar. Het parcours is prachtig, en was vandaag meer geschikt voor de mountainbike. Hele stukken met grove losse stenen en dan ook klimmen en afdalen. Ik had vanochtend tegen Harm gezegd dat ik natuurlijk niet ging afstappen! Maar na 3 km had ik denk ik al 100 m gelopen…

Over deze MTB singletracks toeren met een toerfiets was op sommige momenten echt niet te doen. Het voelde als mountainbiken, maar dan met Marloes achterop de fiets en Harm voorop. Welke idioot neemt er dan ook zoveel zooi mee op z’n fiets? En dan had ik er vanochtend nog wel 3 kilo aan spullen uitgehaald! Op een gegeven moment kwam ik zelfs een steile trap tegen. Hoe dan met een zwaarbepakte toerfiets??

De koga World Traveler is zo wel ingewijd. En ikzelf weet ook weer waar ik sta, of lig. Want ja, ik ben zelfs ook nog gevallen. Niet tijdens een spectaculaire afdaling, maar toen ik WANDELEND m’n fiets een steile helling met grind op moest duwen. Ik lag op de grond met mijn fiets bovenop mij en dacht: dit is de druppel! Tassen eraf, fiets als eerste omhoog, tassen halen, weer opladen en verder.

De uitzichten onderweg waren adembenemend (zie foto’s ). De weg omhoog iets te adembenemend met m’n Corona longen. Wat een flut conditie 😅

Tsjonge wat was het ook gewoon supergaaf!! veel stukken waren ook prima te doen. Terwijl ik dit typ ben ik gewoon bekaf. Dat zet de toon een beetje. Heb  er 75 km opzitten. Uiteindelijk na lang zoeken een plekje gevonden waar ik in het wild m’n tentje kon opzetten. Snel gedaan, want er kwam regen en onweer aan. Ben blij dat hij net op tijd stond. Maar lig nu wel zonder eten te zweten in een superkleine tent waar ik mijn kont niet kan keren. Als het droog is, ga ik m’n bever maaltijd opwarmen. Want ik heb Honger! Trusten mensen. Morgen weer een nieuwe dag met pret😄

1. G.H Timmer:
    12 juli 2022
    Onwijs zwaar,wel een prachtig landschap met onvergetelijke indrukken jammer dat je conditie te wensen overlaat,ik hoop dat je het vol kan houden en er van kan genieten.
    We leven met je mee. Groet Bert en Netty.